Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Corturi si structuri mobile cu asigurare utilitati si amenajare camping - titular - S.C. MARFISHING S.R.L.

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

Nr. 4983 din 24.08.2018

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de S.C. MARFISHING S.R.L. cu sediul in Marasesti, str. Republicii, nr. 79, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 1876 din 20.02.2018, în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Directivei 2014/52/UE de modificare a Directivei 2011/92/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice si private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 28.06.2018 că proiectul: ,,Corturi si structuri mobile cu asigurare utilitati si amenajare camping”, propus a fi amplasat in Marasesti, Zona Doaga, T 166, P 1603, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile H.G. nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct. 12. lit.d.

(Campinguri permanente si amplasamente pentru caravane).

b) Caracteristicile proiectului :

        b1)Mărimea proiectului : Amplasamentul propus pentru amenajarea unei zone de camping pentru amplasare corturi si structuri mobile cu asigurare utilitati are o suprafata totala de 1450 mp.

Localizarea proiectului

Extravilanul orasului Marasesti, Zona Doaga, T 166, P 1603, jud. Vrancea.

Regimul juridic:       

         Terenul este situat in judetul Vrancea, oras Marasesti, zona Doaga, tarla 166, parcela 1603, nr cadastral 50944. Terenul este in proprietatea lui SC MARFISHING SRL conform contractului de vanzare cumparare nr.1180/19.08.2014.

      Amplasamentul propus pentru amenajarea unei zone de camping pentru amplasare corturi si structuri mobile cu asigurare utilitati are o suprafata totala de 1450,00 mp din care:

- zona pentru corturi (o suprafata de 41,25 mp = efectiv pentru amprenta pe sol a corturilor);

- zona pentru structuri mobile ( rulote ), S = 70,00 mp (efectiv pentru amprenta pe sol a corturilor);

- cladire grup sanitar cu dusuri Sc = 84,50 mp;

- zona mese , Sc = 110,00 mp;

- zona verde, S = 1144,25 mp;

     In imediata apropiere se vor construi doua parcari

-una in suprafata de 150 mp ce va asigura parcarea a unui numar de 12 masini

-una in suprafata de 300 mp ce va asigura parcarea a unui numar de 24 masini

     Amplasamentul proiectului „Restaurant mobil” are o suprafata construita de 470 mp desfasurata astfel:

 

Restaurantul mobil (plutitor) va fi realizat din 3 corpuri de cladire (Corp 1 = bucatarie + anexe, Corp 2 = grupuri sanitare pentru clienti, depozit bauturi si bar, Corp 3 = terasa acoperita, deschisa pe toate laturile pentru clienti.

Cele 3 copuri vor fi fixate pe 3 barje legate intre ele si amplasate langa tarm in asa fel incat personalul si clientii sa poata avea acces de pe uscat.

Functiunile de baza ale restaurantului sunt:

- Terasa acoperita (96 locuri) ce va functiona doar vara si toamna;

Alimentare cu apă se va face din sursa proprie put forat, H = 65 m. De la foraj, apa va fi vehiculata spre un rezervor de inmagazinare din polistif, V = 20 mc.

Cand restaurantul va fi pe luciul de apa, apele uzate vor fi stocate in doua rezervoare cilindrice cu V= 4, 7 mc fiecare, ce vor asigura stocarea pana la costare. In momentul acostarii, pompele din dotarea fiecarui rezervor vor vehicula apele uzate spre statia de preepurare prin aceste conducte extensibile si apoi prin reteaua de canalizare a obiectivului.

Apele uzate fecaloid menajere colectate prin reteaua de canalizare vor fi descarcate intr- o statie de tratare mecano – biologica monobloc, tip TELCOMEST.

Dupa preepurare, apele uzate vor fi stocate temporar intr-un bazin vidanjabil din polistif, cu V = 20 mc in vederea vidanjarii.

Organizarea de santier se va realiza in incinta amplasamentului.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate : - pe amplasament se afla o ferma piscicola.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii :  apa, pamant, agregate minerale: nu e cazul.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : deşeuri de construcţii ( deseuri din fier si otel, pamant, balast, piatra sparta, beton ), deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

- riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana- nu este cazul.

c) Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 170/21.11.2017 emis de Primaria Orasului Marasesti folosinta actuala a terenului este: - curti constructii

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: amplasamentul este situat in vecinatatea unei amnajri piscicole realizate de beneficiar in scopul cresterii intensive de crestere a pestilor.

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : amplasamentul propus se suprapune ariilor naturale protejate Sitului de importanta comunitara ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior si Ariei de Protectie Speciala Avifaunistica Natura 2000 ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior.

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu e cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul.

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului.

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul III.

 

 

II. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare adecvata sunt urmatoarele:

   - proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.  57 / 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare si se supune prevederilor Ordinului MMP nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, amplasamentul propus se suprapune ariilor naturale protejate Sitului de importanta comunitara ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior si Ariei de Protectie Speciala Avifaunistica Natura 2000 ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior.

  - proiectul nu este susceptibil de a avea un impact negativ semnificativ asupra Sitului de importanta comunitara ROSCI0162 Lunca Siretului Inferior si Ariei de Protectie Speciala Avifaunistica Natura 2000 ROSPA0071 Lunca Siretului Inferior deoarece: pe amplasamentul propus se desfasoara de foarte mult timp activitati antropice si ca suprafata este in interiorul unei ferme piscicole. Nu a fost identificat un impact potential cu semnificatie pentru elementele criteriu ce au stat la baza desemnarii celor doua situri Natura 2000.

 

III. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 170/21.11.2017 emis de Primaria Orasului Marasesti, avizului Custodelui ariilor naturale protejate ( ACDB Focsani )  nr.  5143 / 03.07.2018 si a avizului de gospodarire a apelor nr. 36 / 01.08.2018 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

       - Se vor respecta cu strictete prevederile : OUG nr.  57 / 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare

- Se vor lua toate masurile necesare evitarii poluarii factorilor abiotici ( apei, aerului, solului si subsolului ) , precum si pentru evitarea oricarui  impact ce ar putea fi generat de proiect asupra biodiversitatii.

- Titularul proiectului va instrui personalul asupra faptului ca sunt interzise:

•     orice forma de recoltare, capturare, ucidere , distrugere sau vatamare a exemplarelor aflate in mediul lor natural , in oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

•     deteriorarea/distrugerea locurilor de reproducere ori de odihna a pasarilor salbatice , in cazul in care acestea exista in perimetrul  constructiei;

•     perturbarea oricarei specii de paari de importanta comunitara in cursul perioadei de reproducere, respective din martie pana in iunie.

•     degradarea mediului natural sau amenajat, prin depozitari necontrolate de deseuri de orice fel.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasame ntului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin (3) din HG nr.445/2009.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile,  completarile si aprobarile ulterioare ;
  • STAS 10009 / 1988 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.