Back

Decizie privind etapa de incadrare privind planul „ PUZ – Atragere teren in intravilan, pentru creare accesuri auto, platforme betonate zona ferma comuna Slobozia Ciorasti, sat Slobozia Ciorasti ( ferma 5), judetul Vrancea Consinterfin si imprejmuire’' - titular - S.C. CONSINTERFIN S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

 

         Ca urmare a notificarii adresate de SC CONSINTERFIN SRL cu sediul in com. Slobozia Ciorasti, sat Slobozia Ciorasti ( ferma 5), jud. Vrancea privind planul „ PUZ – Atragere teren in intravilan, pentru creare accesuri auto, platforme betonate zona ferma comuna Slobozia Ciorasti, sat Slobozia Ciorasti ( ferma 5), judetul Vrancea Consinterfin si imprejmuire’’,  , înregistrata la APM Vrancea cu nr. 812 din 21.01.2022 ,

in baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor si Padurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 10.02.2022 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Atragere teren in intravilan, pentru creare accesuri auto, platforme betonate zona ferma Consinterfin si imprejmuire’’, amplasat in  comuna Slobozia Ciorasti, sat Slobozia Ciorasti ( ferma 5), judetul Vrancea , titular SC CONSINTERFIN SRL, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

a) gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Documentatia are ca obiectiv determinarea conditiilor generale de construibilitate, prin atragerea in intravilan a terenului urmarindu-se:

  • Stabilirea zonelor si subzonelor functionale;
  • Stabilirea indicatorilor urbanistici si conditiilor de ocupare a trenului;
  • Reglementarea circulatiei carosabile, pietonale si accesului pe amplasament;
  • Echipare cu utilitati edilitare.
  • Imbunatatirea calitatii mediului, incadrarea in legislatia referitoare la protectia mediului.

Principalele elemente ale temei program sunt:

  • Prin actuala documentatie de urbanism se propune atragerea in intravilan a suprafetei totale de 14261.00mp, schimbarea destinatiei terenului actual din teren agricol in teren destinat pentru a fi amenajat pentru circulatie rutiera, circulatie pietonala, spatii verzi si constructii complementare fermei Consirtefin existenta pe terenurile invecinate;
  • Rezolvarea accesului carosabil si pietonal din drumuri invecinate prin racordarea la ele si completarea lor pentru a face legatura de pe toate loturile invecinate prin cel studiat;
  • Rezolvarea retelelor edilitare prin extinderea si racordarea la retelele existente in zona (retea de apa potabila, retea de canalizare si retea de electricitate).   

Terenul studiat in prezentul proiect este in suprafata totala de 14261.00 mp si sunt situate in Comuna Slobozia Ciorasti, sat Slobozia Ciorasti, Ferma 5,  tarla T12, parcela P58, Nr. cad. 53975, judetul Vrancea.

Pozitia terenului studiat se afla la vestul satului Slobozia Ciorasti, sat aflat la aproximativ 3.50 km fata de locatia studiata si la aproximativ 2.00 km fata de Drumul National DN2-E85.

Terenul  are ca vecinatati:

La Nord–  Teren proprietate privata cu destinatie arabila cu nr. cad. 53974. Distanta de la limita edificabila pana la limita de proprietate va fi de 2.00m;

La Est – Teren proprietate privata cu destinatie arabila cu nr. cad. 53974. Distanta de la limita edificabila pana la limita de proprietate va fi de 2.00m;

La Sud            – Terenuri proprietati private cu destinatii arabila cu nr. cad. 53976 si 50157. Distanta de la limita edificabila pana la limita de proprietate pe un segment din aceasta latura va fi de 2.00m iar distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire va fi de 13.06m, iar pe celalalt segment al acestei laturi distanta dintre limita edificabila si limita de proprietate va fi de 8.50m iar distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire va fi de 15.78m;

La Vest–  Terenuri proprietati private cu destinatii arabila cu nr. cad. 53974 si 50156. Distanta de la limita edificabila pana la limita de proprietate va fi de 2.00m iar distanta dintre limita edificabila si cea mai apropriata cladire de pe aceasta latura va fi de 116.61m.

 

Regimul juridic al terenului:

Terenul este situat in extravilanul comunei Slobozia Ciorasti si este detinut de catre S.C. CONSINTERFIN S.R.L. care este reprezentata legal de Lars Vesten Drescher, conform act de dezmembrare nr. 785 din 24.06.2021 si a extrasului de carte funciara pentru informare nr. 58864 din 01.07.2021, a terenului cu nr. cad. 53975  si este situate in T 12, P 58.

Regimul economic:

Folosinta actuala- zona pentru terenuri agricole ( arabil)  situat in extravilan;

Destinatia – zona pentru terenuri agricole ( arabil)  situat in extravilan – terenul poate fi ocupat de constructiile propuse in baza unui PUZ avizat si aprobat conform Legii .

Regimul tehnic:

 -  suprafata terenului- 14261 mp;

 -  accesul carosabil si pietonal se face din Dc 149;

 - alimentarea cu energie electrica: reteaua de joasa tensiune;

- regim de inaltime: parter: POT max=30%; CUT max= 0,6%.

Realizarea functiunilor propuse:

Se propune atragerea unui teren din extravilan in intravilan, in suprafata de S=14261.00mp, la care se vor crea accesuri auto cu cai de circulatie auto si pietonala, platforme betonate, zone verzi amenajate si perimetral se propun forme de imprejmuire care vor deservi pentru ferma Consiterfin.

 

Regim de aliniere: regimul de aliniere si retrageri minime obligatorii- conform HG nr. 525/1996 si conform Cod Civil fata de limitele laterale si posterioare ale parcelelor, Ordinul MS nr. 119/2014.

 

Regim de inaltime:

Pentru lotul de teren care a generat PUZ se propune regimul de inaltime P+1E cu inaltimea la cornisa de maxim 10.00m.

 

Circulatia auto si  pietonala:

Accesul auto si pietonal in incinta studiata se va face din celelalte loturi detinute de beneficiar, acestea fiind prevazute cu cai de circulatie existente la care noua investitie se va aranja in asa fel inca sa se cupleze cu acele alei existente. Din loturile invecinate se face mai departe lagatura cu domeniul public, drumul comunal DC149, de unde mai departe se face legatura spre drumul national DN2-E85 si cu satul Slobozia Ciorasti si imprejurimile acestora.

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

Zone terenuri si cladiri detinute si utilizate de societati comerciale

95083.12mp

65.57%

109344.00mp

75.41%

Zone terenuri arabile din domeniul privat

43803.70mp

30.21%

29542.70mp

20.37%

Zone circulatie carosabila din domeniul public

4847.31mp

3.34%

4847.31mp

3.34%

Zone spatii verzi din domeniul public

1207.51mp

0.88%

1265.51mp

0.88%

TOTAL ZONA STUDIATA

145000.00mp

100.00 %

145000.00mp

100.00 %

 

 

BILANT TERITORIAL IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

Teren arabil neutilizat

14261.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Camera de control P

0.00mp

0.00%

8.75mp

0.06%

Cantar bascula

0.00mp

0.00%

77.00mp

0.54%

Laguna de stocare ape pluviale

0.00mp

0.00%

597.07mp

4.19%

Alei carosabile

0.00mp

0.00%

2613.40mp

18.32%

Alei pietonale

0.00mp

0.00%

259.19mp

1.82%

Spatii verzi amenajate

0.00mp

0.00%

10706.04mp

75.07%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

14261.00mp

100.00 %

14261.00mp

       100.00 %

 

Indicatori urbanistici maxim admisibili:

POT – procent de ocupare a terenului: maxim 35 %;

CUT –  coeficient de utilizare a terenului: maxim  0,7

 

 Indicatori urbanistici propusi sunt stabiliti conform Avizului de oportunitate nr. 63/13.12.2021.

 

Echiparea edilitara:

Alimentarea cu apa : In prezent, terenul care a generat P.U.Z., nu este racordat la reteaua de apa, dar din datele culese de pe teren se stie ca pe terenurile invecinate detinute de catre beneficiar, este deja o solutie de alimentare cu apa si se va propune extinderea retelei existente si bransarea lotului de teren studiat. Bransamentul propus va fi pozat subteran.

Consumul de apa din cadrul obiectivului propus, va consta in principal din consum menajer.

 Apele menajere:Lotul de teren care a generat PUZ nu este racordat la reteaua de canalizare si se propune extinderea retelei existente de pe terenul invecinat detinut tot de catre beneficiar si realizarea unui bransament.

Energia electrica: Energia electrica pentru lotul de teren studiat se va solutiona prin extinderea si racordarea la reteaua existenta din aproprierea zonei studiate, cu avizul tehnic de racordare.

Pentru obiectivul propus se va realiza bransament la reteaua de distributie a energiei electrice.

Incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului:Pe perioada rece a anului se vor putea folosi mai multe tipuri de incalzire. In general se va opta pentru incalzirea prin intermediul centralelor termice electrice a radiatoarelor electrice de camera.

Telecomunicatii:In acest moment nu exista nici o retea de tele comunicatii in zona studiata. De aceea se propune a se opta pentru retele de telecomunicatii cu antena satelit.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului,  retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  

de mediu : -prin implementarea proiectului se vor realiza o serie de construcii cu functiunea de locuinte individuale si spatii depozitare, care vor participa la dezvoltarea economica a municipiului si la cresterea gradului de ocupare a fortei de munca din zona .

 

 

2. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor : - prin masurile luate nu apare    efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 25 / 15.09.2021 emis de Primaria Comunei Slobozia Ciorasti, a avizelor mentionate in acesta si Avizului de oportunitate nr. 63/13.12.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 812 / 21.01.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare  inregistrata la APM Vrancea cu nr. 812/21.01.2022, certificat de urbanism nr. 25 / 15.09.2021 emis de Primaria Comunei Slobozia Ciorasti, memoriu de prezentare,  plan de situatie, plan incadrare in zona,  Avizul de Oportunitate nr. 63/13.12.2022 emis de Consiliul Judetean Vrancea.

 

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 13.01.2022 si 17.01.2022 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.