Back

Deczia etapei de incadrare (initiala) privind „PUZ – SALĂ DE ATLETISM ÎN MUNICIPIUL ADJUD; JUDEȚUL VRANCEA ”, amplasament în Adjud, str. Republicii nr. 12, T46, P 1886, 1867, CF51532, judeţul Vrancea - titular - U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 3356 / 29.03.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD cu sediul în Adjud, str. Stadionului nr. 2, jud. Vrancea , privind „PUZ – SALĂ DE ATLETISM ÎN MUNICIPIUL ADJUD; JUDEȚUL VRANCEA , amplasament în Adjud, str. Republicii nr. 12, T46, P 1886, 1867, CF51532, judeţul Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 2108/18.02.2022, a completarilor inregistrate cu nr. 2996/08.03.2022 si cu nr. 3356/15.03.2022,

în baza:

  • Hotararea de Guvern nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 24.03.2022 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – SALĂ DE ATLETISM ÎN MUNICIPIUL ADJUD; JUDEȚUL VRANCEA , amplasament în Adjud, str. Republicii nr. 12, T46, P 1886, 1867, CF51532, judeţul Vrancea , titular U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD cu sediul în Adjud, str. Stadionului nr. 2, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prezentul plan analizeaza cadrul de reglementare urbanistică necesar construirii pe terenul menționat, în vederea implementării investiției – Sala de atletism in municipiul Adjud, jud. Vrancea.

 

          Tema de proiectare se refera la reglementarea unei suprafete de teren de 40.703 mp, si crearea unei sali de atletism in conformitate cu legislatia in vigoare, locuri de parcare, access si circulatii pe teren.

           Terenul care a generat PUZ, va respecta reglementarile existente/propuse prin PUG Adjud HCL24/2005, prelungit prin HCL 48/2016 – UTR 6 / Zona P – Parcuri si plantatii de protective / Subzona Ps – complex sportive, stadion.

            Prezenta documentatie PUZ are rol coordonator pentru Subzona Ps, pentru care in prezent nu exista reglementari. Se vor reglementa accese, modul de utilizare al terenurilor si retrageri minime.

            Zona studiata are suprafata de 40.703 mp, teren intravilan.

Se propune prin prezenta documentatie, amplasarea unei constructii sala de atletism cu access din strada Tineretului, parcare aferenta si circulatia pe terenul analizat.

Terenul care a generat PUZ are o suprafata de 40.703mp (din acte), 39.295mp (din masuratori), si este aflat in intravilanul Municipiului Adjud, cu functiunea de complex sportiv, stadion, conform  PUG Adjud HCL24/2005, prelungit prin HCL 48/2016.

 

Obiective principale

Au fost urmărite cu precădere următoarele obiective:

  • Stabilirea terenului aferent propunerilor si amplasarea in spatiu a unei sali de atletism, in limitele legii in viguare;
  • Asigurarea celui mai economic traseu pentru deservire a parcelei;
  • Asigurarea cu retele tehnico-edilitare necesare dezvoltari, prin racordare la retelele existente sau la prelungirile acestora;
  • Masuri si actiuni pentru protejarea si conservarea mediului.

 

Terenul este ocupat de constructii sportive si este partial amenajat.

Pe amplasament se gasesc urmatoarele constructii, cu o suprafata construita totala de 2.925mp:cladirea C1 (garaj);cladirea C2 (garaj); cladirea C3 (tribuna); cladirea C4 (tribuna); cladirea C5 (sala sport); cladirea C6 (club sportiv); cladirea C7 (tribuna); cladirea C8 (tribuna); cladirea C9 (tribuna); cladirea C11 (tribuna); cladirea C12 (scena).

 

Se propune amenajarea unei Sali de atletism, cu facilitate conexe , parcare auto, acces teren si circultie interioara , care sa faciliteze activitati sportive pentru tinerii din municipiul Adjud.

 

Cladire propusa

Sc = 1354 mp.

 

CIRCULAŢII ŞI ACCESE

                        Accesul la amplasament se face din str. Tineretului iar iesirea se va asigura prin Aleea Stadionului unde va fi creat un al doilea access pe teren. Prin prezenta documentatie se propune amenajarea accesului existent la teren, astfel facilitand accesul catre sala de atletism propusa si circulatia interna a terenului, intr-un mod functional, respectand tema beneficiarului cat si catre terenurile din zona permitand dezvoltarea zonei.

Profilul propus pentru accesul in incinta va avea in total 10,00 m (profil tip 2), compus din o

banda de 5 m, cu sens unic spre parcarea amenajata propusa, spatiu verde si trotuar. Circulatia interioara in complex va avea un profil de 10.00 m si (pofil tip 1) o banda pe sens, cu doua sensuri, spatii verzi si trotuar pe latura locurilor de parcare de 1,50 m.

Propunerea va respecta limitele de protectie pentru str. Tineretului si Aleea Stadionului cat si

cele impuse de retelele edilitare existente in zona si alte restrictii conform plan de reglementari aprobat prin prezenta documentatie.

                         

STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR

Prin prezentul PUZ se reglementeaza numarul de parcaje pentru autoturisme necesar dupa cum urmeaza:

- se va asigura minim 1 loc de parcare pentru fiecare 100 mp suprafață construită desfășurată.

- se vor asigura suplimentar minim 1 loc de parcare pentru autocar.

           

Este interzisa parcarea masinilor pe drumurile propuse in interiorul ansamblului.

ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ A CLĂDIRII

 

Regim de inaltime: parter

RHMax = 6 m la cornisa

 

CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ

  • Alimentare cu apa – in prezent zona studiata este echipata cu retea edilitara de alimentare apa.
  • Canalizare menajera – in prezent zona studiata este echipata cu retea edilitara de canalizare menajera.
  • Canalizare pluviala – apele pluviale si de suprafata, din intravilanul municipiului Adjud, se pot evacua prin reteaua de canalizare realizat în sistem unitar.
  • Alimentare cu energie electrica – in prezent zona studiata este echipata cu retea edilitara electrica. Este prezenta reteaua electrica – Linia LEA 220KV.
  • Alimentare cu gaze naturale – in prezent zona studiata este echipata cu retea edilitara de gaz.

 

SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE

Spatiile neconstruite si neocupate de accese si trotuare vor fi inierbate si plantate.

Spatiile verzi vor ocupa minim 30% din suprafata terenului.

In amenajarea loturilor din suprafata PUZ se va respecta 30% din suprafata afectata spatiilor verzi cu gazon si arbori.

Indicatori urbanistici

POT max = 15 %

CUT max = 0.2

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

-Alimentare cu apa – in prezent zona studiata este echipata cu retea edilitara de alimentare apa.

-Canalizare menajera – in prezent zona studiata este echipata cu retea edilitara de canalizare menajera.

-Canalizare pluviala – apele pluviale si de suprafata, din intravilanul municipiului Adjud, se pot evacua prin reteaua de canalizare realizat în sistem unitar.

- In activitatea de proiectare vor fi avute in vedere prevederile la zi ale legislatiei privind cresterea performantei energetice a cladirilor. In principal vor fi avute in vedere Legea 372/2005 privind performanta energetica a cladirilor si  Legea nr. 121 din 18 iulie 2014 privind eficienţa energetică, care obliga la reducerea consumului de energie la nivelul utilizatorului final.

- Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:- nu este cazul

Spatiile verzi vor ocupa minim 30% din suprafata terenului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- se va respecta adresa legislatia privind sanatatea publica.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul care a generat PUZ are o suprafata de 40.703mp (din acte), 39.295mp (din masuratori), si este aflat in intravilanul Municipiului Adjud, cu functiunea de complex sportiv, stadion, conform  PUG Adjud HCL24/2005, prelungit prin HCL 48/2016.

Terenul este delimitat de următoarele vecinătăți:

  • la nord: Aleea Stadionului
  • la est: proprietate privata si institutii publice
  • la sud: strada Tineretului
  • la vest: b-dul Republicii DN2 (E85)

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

Obligaţiile titularului:- titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 308/12.08.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea, a Avizului de oportunitate nr. 59/02.02.2022 emis de Consiliul Judetean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile rezultate din activitatile medicale si valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 2108/18.02.2022 si a completarilor inregistrate la APM Vrancea cu nr. 2996/08.03.2022 si nr. 3356/15.03.2022) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în ziarul „ Romania libera ” în ediţiile din 17.02.2022 şi din 22.02.2022 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.