Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Modernizarea plotului de irigatii SPP 15A din amenajarea Ciorasti – Maicanesti, judetul Vrancea - titular - ORGANIZATIA UTILIZATORILOR DE APA PENTRU IRIGATII SPP 14 AGRICOLA PROD MAICANESTI

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

Nr. 12504 din 25.11.2019

              Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de ORGANIZATIA UTILIZATORILOR DE APA PENTRU IRIGATII SPP 14 AGRICOLA PROD MAICANESTI cu sediul in com. Maicanesti, sat Maicanesti, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 7755 din 16.07.2019, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 21.11.2019 că proiectul: ,, Modernizarea plotului de irigatii SPP 15A din amenajarea Ciorasti – Maicanesti, judetul Vrancea”, propus a fi amplasat in extravilanul satului Maicanesti, com. Maicanesti, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa nr. 2, pct. 13 lit.a ( orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului );

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

- proiectul propus intra sub incidenta art. 48, alin. (1), lit.b din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect:  

       Amplasament proiect: Plotul de irigaţii SPP15A este situat în extravilanul comunei Măicăneşti, Sat Măicăneşti, judeţul Vrancea, conform Planului Urbanistic General Măicăneşti, aprobat cu Hotărârea Consiliului Local Măicăneşti nr. 13/2001 şi H.C.L. nr. 5/02.02.2016 de prelungire valabilitate PUG.

       Amplasament hidrotehnic: O.U.A.I. SPP14 Agricola Prod Măicănești, care conține infrastructura amenajărilor interioare pentru irigaţii de pe o suprafaţa netă de 1001 ha, face parte din amenajarea de irigaţii Ciorăști - Măicănești. Amenajarea de irigații Ciorăști – Măicănești este situată în Judeţul Vrancea, în partea de sud-est a județului, pe raza teritoriului administrativ al comunelor Măicănești, Nănești şi Tătaru, având o suprafaţă netă de 10.434 ha.

       Stațiile de pompare de punere sub presiune SPP 14 și SPP 15A sunt amplasate în extravilanul comunei Măicănești. Sursa de apă o constituie râul Siret, iar captarea debitelor se face prin staţia de pompare SPA Nămoloasa care alimentează canalul de aducțiune CA, apoi prin intermediul stației SRPA0 se repompează apa pentru irigații în canalul CA1 până la SRPA1. De la SRPA1 se repompează apa pentru irigații într-o conductă de refulare, apoi în canalul CA 2 de unde apa pentru irigații este preluată de canalul CD4.

Staţia de pompare SPP 15A se alimentează din canalul CD4.

Proiectul prevede modernizarea parțială a stației de pompare și parțială areţelei de conducte, care au aport în reducerea consumului de energie, precum şi a pierderilor de apă, prin dotarea stației cu echipamente, prin înlocuirea conductelor care au durata de funcționare depășită și achiziționarea de echipamente de irigații.

Stația depunere sub presiune SPP 15A

Construcții

- înlocuirea fundației la hidrofor și electrocompresor;

- executarea unui bazin spălare site;

- platformă betonată pentru anvelopa containerizată;

-anvelopă containerizată din 4 containere

ž cameră dispecer 3,60 x 3,00 x 2,40 m

ž cameră electromecanic 3,60 x 3,00 x 2,40 m

ž magazie materiale 6,00 x 5,00 x 2,40 m

ž WC 2,40 x 1,20 x 2,40 m

ž hol 3,60 x 1,20 x 2,40 m

- fosa septică de 10 mc inclusiv kit drenaj care va fi amplasată la 30 m de stație;

- reparații cuvă;

- refacere pereu dale la bazinul de aspirație pe 34 mp;

-1 buc cămine din beton armat cu dimensiunile exterioare: 2,1x2,1x2,75 m;

Echipamente şi instalații hidromecanice

- montare electropompă verticală - 1 buc., cu motor Pn = 160 kW, Q = 0,150 mc/s, H = 60 m C.A.;

- montare electropompă verticală - 1 buc., cu motor Pn = 55 kW, Q = 0,06 mc/s, H = 60 m C.A.;

- montare electrocompresor - 1 buc. Q =700 l/min, Pn = 10bar;

- montare hidrofor de 30 mc - 1 buc.;

- înlocuire și montare conducte de refulare Dn 300 mm, Dn 250 mm;

- înlocuire și montare colector de refulare Dn 400 mm;

- înlocuire conducte, echipamente şi armături (vane, clapeţi, compensatori, DAD, aspirator tronconic vertical, reducții, etc.) aferente electropompelor înlocuite;

- instalații de protecție:dispozitiv de aerisire-dezaerisire DAD2 pe colectorul de refulare și supapă de suprapresiune montată pe hidrofor;

- procurare ansamblu filtru Clemons 1200 și vană de închidere;

- montare de echipamente de măsură (debitmetru pe colectorul de refulare, manometru);

- montare instalație de ridicat site, cărucior cu palan 2 t.f. ;

- execuția lucrărilor de izolație.

 

 

Echipamente, instalații electrice şi automatizări

- montarea de echipamente electrice şi de automatizare pentru agregatele de pompare,inclusiv echiparea cu un dulap cu 2 convertizoare de frecvenţă de160 kw și 55 kw, pentru optimizarea funcționării staţiei de pompare;

- cabluri de energie la agregatele de pompare noi;

- procurare și montare 1 buc traductor de nivel ;

- procurare și montare 1 buc traductor de presiune;

- alimentarea cu energie electrică a electrovanei Dn 200 mm la pivot se va face cu cablu de energie pe lungimea de 2448 m;

- procurare staţia de bază;

- stație radio pentru comunicare cu staţia de bază

- sistem de supraveghere video 5Mp (cu 4 camere exter)

Rețeaua de conducte îngropate

     Rețeaua de conducte de pe antenele de irigații, va fi modernizată parțial, pe lungimea de 2065 m cu conducte din PVC, Pn 10, SDR 26, astfel:

- se înlocuiește antena A 3 pe lungimea L = 2065 m , din care: PVC Dn 355 mm, L = 680 m, OL Dn 350 mm, L = 17 m, PVCDn 280 mm, L = 720 m, PVC Dn 225 mm, L = 648 m.

     Se vor înlocui 29 buc. hidranți cu corp din polietilenă cu diametrul Dn x 110 mm, prevăzuți cu indicatori hidrant și dispozitive de aerisire-dezaerisire tip DAD Dn 80 mm (DAD 3).

     Pe antena de irigații A3 s-a stabilit 1 buc. nod hidrotehnic și 1 buc. traversare astfel:

  • Nod 1, pe A3/Cd, îmbinare OL-pvc;
  • traversare A3/Cd; 2 buc reazeme;

Pe antena de irigații A3 s-a prevăzut de asemenea 1 buc. masiv de ancoraj.

Pentru pivotul P4 s-a prevăzut un reazem din beton simplu pentru robinetul Dn 200 mm cu acționare electrică și o platformă din beton armat pentru axul pivotului.

     Armăturile, accesoriile lor și sistemele de îmbinare prevăzute vor corespunde tuturor exigențelor avute la alegerea conductelor, deci și măsuri de protecție exterioară.

     Realizarea acestor lucrări va permite creşterea performanțelor de exploatare a instalației de irigat prin reducerea consumului de energie electrică cu peste 20%, apa cu peste 15%, ca efect al corelării dintre necesarul de apă pentru irigaţii la unmoment dat și puterea absorbită în instalații.

     Gradul de utilizare a suprafeței de udare în scenariul 2 este de numai 100%.

        Echipamente de udare

Se vor achiziționa 10 instalații de udare prin aspersiune cu tambur și furtun (IATF) , cu lungimea furtunului de 400 m, De = 110 mm, dotate și cu debitmetru pentru contorizare apă. Aceste instalații de udare vor  avea un grad mărit de automatizare și control al funcționării, cu indici calitativi superiori ai udării, la presiuni de 2 atmosfere la hidrant. Instalaţiile cu tambur (cu cărucior şi aspersor la capăt) şi furtun sunt instalații mobile, pe șasiu, pot fi deplasate de-a lungul culturilor, în funcție de necesitate. Funcționarea, deplasarea acestora este asigurată chiar de presiunea sursei de apă. Se agață capătul furtunului cu un tractor şi se desfășoară de pe tambur la lungimea maximă. Apoi, apa intră cu presiune prin turbină (montată în șasiu), transmite mișcarea la un reductor şi astfel instalația se pune în mișcare iar tunul aspersor irigă o anumită suprafaţă de teren.

Suprafaţa brută deservită de staţia de pompare SPP15A este de 461 ha.

Suprafața teren incintă SPP 15A: St = 449 mp

Suprafața construită SPP 15A: Sc = 16,00 mp

Suprafața desfășurată SPP 15A: Sd = 16,00 mp   

La execuția lucrărilor de înlocuire a conductei pe antena A3 pe lungimea de 2065 m, se va scoate temporar din circuitul agricol, pentru circa 45 zile,  suprafața de 2065 m x 2 m = 4130 mp.  

Inlocuirea se va realiza prin montarea de conducte noi în paralel cu cele existente, la o distanţă de cca 1m. Conductele existente rămân pe amplasament pentru asigurarea funcţionării sistemului de irigaţii atât pe timpul execuţiei, cât şi după, constituind rezervă în situaţii de intervenţie la lucrările de bază.

           Sursa de apă pentru irigaţii este asigurată din râul Siret. Captarea debitelor se face prin staţia de pompare SPA Nămoloasa care alimentează canalul de aducțiune CA, apoi prin intermediul stației SRPA0 se repompează apa pentru irigații în canalul CA1 până la SRPA1. De la SRPA1 se repompează apa pentru irigații într-o conductă de refulare, apoi în canalul CA 2 de unde apa pentru irigații este preluată de canalul CD4. Staţia de pompare SPP 15A se alimentează din canalul CD4. Alimentarea cu apă se realizează conform Contractului multianual pentru prestarea serviciilor de irigaţii încheiat cu ANIF - Filiala Teritorială de Imbunătăţiri Funciare Dunărea Inferioară, Unitatea de Administrare Brăila Nord, care deţine Autorizaţia de gospodărire a apelor nr. 19/29.01.2018 emisă de A.N. Apele Române, pentru “Amenajarea hidroameliorativă de irigaţii Nămoloasa - Măxineni, judeţul Brăila”, valabilă până la data de 01.03.2020.

Suprafaţa brută deservită  de plotul SPP15A este de 461 ha.

Coordonatele topogeodezice ale perimetrului plotului de irigaţii (în sistem Stereografic 1970) sunt menţionate în Planul de situaţie anexat.

 

Nr. pct.

Y (long)

X (lat)

300

688276.498

440086.047

301

689830.608

441467.233

302

689476.929

441814.319

303

689887.255

442260.632

304

689961.419

442182.833

305

690299.090

442559.180

306

690570.850

442308.397

307

691024.434

442795.845

308

691215.953

443003.378

309

691565.205

442725.789

310

691629.092

442766.099

311

692989.068

440798.080

312

692368.762

440327.497

313

689708.986

438302.348

314

689646.479

438377.494

315

689339.862

438758.844

316

689569.911

438940.089

317

688683.315

439688.223

 

Ÿ Organizarea de şantier va fi amenajată conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; se vor amplasa:

  • un panou de identificare a investiƫiei;
  • un container uzinat dotat cu birou şi vestiar;
  • un container pentru depozitarea materialelor și sculelor;
  • un container amenajat pentru servirea mesei;
  • un container metalic pentru colectarea deșeurilor din construcƫii;
  • containere pentru colectarea deşeurilor generate, europubelă pentru deşeuri menajere;
  • 2 toalete ecologice pentru colectarea apelelor uzate menajere;
  • un tablou electric cu branșament provizoriu;
  • un pichet PSI (stingǎtoare de incendiu, ladǎ cu nsip, tȃrnǎcop, lopeƫi, gǎleƫi, etc.);
  • instalaƫie de iluminat exterior a organzǎrii de șantier.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apa, pamant, agregate minerale: nu e cazul.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : deşeuri de construcţii ( deseuri din fier si otel, pamant, balast, piatra sparta, beton ), deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

- riscuri de dezastre naturale – nu este cazul avand in vedere ca amplasamentul proiectului este in afara zonelor locuite.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - Lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in extravilanul comunei Maicanesti iar funtionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 3/18.03.2019 emis de Primaria Comunei Maicanesti, folosinta – zona terenuri agricole cu destinatia aceeasi.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul,

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul.

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 3/18.03.2019 emis de Primaria Comunei Maicanesti; aviz de gospodarire a apelor nr. 101 / 23.10.2019 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor si funcţionarii obiectivului se vor lua toate  masurile si se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor si prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane si de suprafaţa.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligatia obtinerii avizelor mentionate in certificatul de urbanism.

- Constructorul si beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor si de protectia mediului in vigoare.

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic    

     prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in   

   cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate

   autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili in şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

-  La finalizarea lucrarilor , titularul proiectului notifica A.P.M. Vrancea in vederea efectuarii unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

      Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 Acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei cu modificarile si completarile ulterioare.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.