Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Realizare platformă betonată în vederea amplasării unei structuri provizorii de tip cort cu o capacitate de maxim 200 de persoane, sat Popeşti, comuna Popeşti - Restaurant Mondrian - titular - S.C. POLDIA S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE - proiect
Nr. 12349 /20.11.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de POLDIA SRL  cu sediul în com. Popeşti, sat Popeşti, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 5023/03.05.2019, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările și completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfășurate în cadrul ședinței Comisiei de analiză tehnică din data de 31.10.2019, că proiectul ,,Realizare platformă betonată în vederea amplasării unei structuri provizorii de tip cort cu o capacitate de maxim 200 de persoane, sat Popeşti, comuna Popeşti - Restaurant Mondrian” propus a fi amplasat în com. Popeşti, sat Popeşti, intravilan, T 87, P 3874/17/1 şi 3874/17/2, jud. Vrancea,

nu se supun evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, Anexa nr. 2, punctul 10, lit. b) – “proiecte de dezvoltare urbană”.

b) Caracteristicile proiectului:

   b1) dimensiunea și concepția întregului proiect:  

Proiectul prevede realizare construcție C1- structură provizorie tip cort, Sc = 635 mp, cu funcțiunea sală de restaurant (evenimente) și anexă C2, Sc =115,5 mp, cu funcțiunea oficiu și grupuri sanitare.

Bilanț teritorial: Steren 2717 mp, construcții 750 mp, alei-parcări(pavele)1157 mp,spații verzi 238 mp.

Situația existentă: în prezent terenul este liber de construcții.             

Structura funcțională Su = 736 mp: sală restaurant Su = 627 mp, zonă porționare-oficiu 26 mp, cameră frigorifcă 4 mp, zona primire veselă insalubră, vestiar, grupuri sanitare, spațiu materiale curățenie, holuri, garderobă.

Caracteristici constructive: fundații isolate din beton armat, radier general din beton, structura metalică, închideri exterioare din membrană PVC, pardoseli amenajate cu gresie.

Activitatea desfășurată: servicii de servire a mesei pentru clienți, cu ocazia organizării de evenimente (nunți, botezuri, etc.); mâncarea va fi furnizată de bucătăria restaurantului propriu, situat limitrof amplasamentului proiectului, sau de la o firma de catering; preparatele care necesită păstrarea la temperaturi de refrigerare și băuturile vor fi depozitate în camera frigorifică.

Dotări: oficiu – aragaz și hotă, expresor de capacitate mare, sala de evenimente - 23 mese cu 8 scaune/masa, zona primire veselă insalubră: spațiu depozitare temporară deșeuri alimentare, spălător, rastel zvântare.

Capacitatea: 200 locuri la mese.

Asigurarea utilităţilor:

- alimentarea cu apă se va asigura din sursa proprie existentă: puț forat cu H = 75 m;

- canalizare ape uzate menajere: racord la canalizarea existentă proprie, cu evacuare în bazin vidanjabil cu V= 40 mc;

- apele pluviale de pe suprafetele betonate vor fi trecute printr-un separator de hidrocarburi, colectate într-un bazin de retenție cu V = 5 mc și evacuate prin pompare pe spațiile verzi;

- alimentarea cu energie electrica se va realiza din branşamentul electric trifazat existent, din rețeaua furnizorului - Electrica SA;

- încălzirea spațiilor se va realiza cu tunuri de căldură; producerea apei calde va fi asigurată de un boiler electric cu V = 100 l.

Accesul  la amplasament se va face din partea de vest a amplasamentului, din drumul national DN 2.

Organizarea de şantier: localizare: pe amplasamentul proiectului; se vor amenaja spatii de depozitare a materialelor necesare constructiilor, platformă pentru depozitarea deșeurilor rezultate din contructii.

Lucrări de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: îndepărtarea tuturor deșeurilor rămase din activitatea de construcții, nivelarea terenului, refacerea covorului vegetal, readucerea terenului la starea inițială.

  b2) cumularea cu alte proiecte existente şi/sau aprobate: pe teren limitrof amplasamentului proiectului propus, titularul deține un restaurant; acesta va furniza mâncarea gătită pentru servirea mesei la evenimente;

  b3) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei şi a biodiversităţii: în construcție se va folosi: agregate minerale, lemn, apă; în funcţionare se va folosi apă;

  b4) cantitatea şi tipurile de deşeuri generate/gestionate:

  • deșeurile generate în perioada de construcție: ambalaje din hârtie-carton şi plastic, deşeuri metalice, deșeuri municipale amestecate - se vor depozita selectiv în pubele/recipiente adecvate/pe platforme betonate special amenajate şi se vor preda către operatori specializaţi pentru valorificare/eliminare;
  • deşeurile generate în perioada de funcționare: ambalaje din hârtie-carton şi plastic, deşeuri metalice, deșeuri de la curățarea canalizării, deșeuri de la bucătării și cantine, deșeuri municipale amestecate;
  • deşeurile generate se vor depozita selectiv în pubele/recipiente adecvate/pe platforme betonate special amenajate şi se vor preda către operatori specializaţi pentru valorificare/eliminare;

  b5) poluarea şi alte efecte negative:

Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

  b6) riscurile de accidente majore şi/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informaţiilor ştiinţifice: nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu; titularul de proiect/constructorul vor lua măsuri în vederea prevenirii accidentelor;

-  riscuri de accidente majore: nu este cazul;

-  riscuri de dezastre naturale;

- riscuri cauzate de schimbarile climatice.

  b7) riscurile pentru sănătatea umană (din cauza contaminării apei, a poluării atmosferice, etc.): nu este cazul;

c) Amplasarea proiectului  

  c1) utilizarea actuală și aprobată a terenului: folosință: zonă instituții și servicii cu subzone funcționale: subzonă cu funcțiuni servicii publice –motel, sală evenimente, platforme parcări-circulații; destinație: zonă instituții și servicii cu subzonele funcționale aferente; terenul este situat în intravilanul comunei Popești, sat Popești, jud. Vrancea, conform PUZ aprobat prin HCL 14/2019 și se învecinează cu: N –drum comunal– vie, S - restaurant Bachus, E – Naghi Valerica-vie, V – DN2;

  c2) bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale, inclusiv solul, terenurile, apa şi biodiversitatea, din zonă şi din subteranul acesteia: nu este cazul;

   c3) capacitatea de absorbţie a mediului natural, în special pentru:

  1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;
  2. zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;
  3. zonele montane şi forestiere: nu este cazul;
  4. arii naturale protejate de interes naţional, comunitar, international: nu este cazul;
  5. zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislaţia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislaţia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislaţiei din domeniul apelor, precum şi a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul;
  6. zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul U.E. şi relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: nu este cazul;
  7. zonele cu o densitate mare a populaţiei: bloc de locuințe colective în imediata vecinătate, construit după punerea în funcțiune a abatorului; 
  8. peisaje şi situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

d) Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial

   d1) importanţa şi extinderea spaţială a impactului - zona geografică şi dimensiunea populaţiei care poate fi afectată: impactul este local, cu durată limitată, numai în zona frontului de lucru și nu va schimba funcțiunea zonelor învecinate;

   d2) natura impactului: direct și temporar, în perioada de realizare a lucrărilor;

   d3) natura transfrontalieră a impactului: nu este cazul; proiectul nu intră sub incidența Convenției 

privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier, adoptată la Espoo la 25.02.1991, ratificată prin Legea nr. 22/2001;

   d4) intensitatea şi complexitatea impactului: în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra

factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect (precizate în memoriul de prezentare);

   d5) probabilitatea impactului: redusă pe timpul realizării proiectului;

   d6) debutul, durata, frecvenţa şi reversibilitatea preconizate ale impactului: impactul lucrărilor asupra factorilor de mediu va debuta odată cu începerea execuţiei lucrărilor, în perioada de execuţie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar şi reversibil;

   d7) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente şi/sau aprobate: nu e cazul;

   d8) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin aplicarea Condiţiilor de realizare a proiectului menţionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului:

• Investiția se va realiza cu respectarea documentației depuse la A.P.M. Vrancea precum și a normativelor și prescripțiilor tehnice specifice construirii proiectului, a legislației de mediu în vigoare,

a prevederilor Certificatului de urbanism nr. 107/02.05.2019 emis de Consiliul Județean Vrancea și  Adresei nr. 922906/21.06.2019 emise de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Anghel Saligny” al jud. Vrancea.

• Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor emise de instituţii specializate ale statului conform prevederilor legale.

• La executarea lucrărilor se vor respecta legislația de securitate la incendiu și protecție civilă, normele sanitare și de protecţia muncii în vigoare.

• Organizarea de şantier se va amenaja astfel încât să asigure facilitățile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare.

• Se vor asigura condiții pentru depozitarea temporară a materialelor de construcții și a reziduului de șantier, astfel încât să nu afecteze traficul rutier și să nu creeze disconfort în zonă.

• Investiția va respecta strict proiectul și măsurile de protecție a mediului prevăzute de proiect, în scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

• Se vor lua măsuri pentru prevenirea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toată durata execuției lucrărilor.

• Activităţile care produc mult praf vor fi reduse în perioadele cu vânt puternic, sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

• Se vor verifica periodic utilajele și mijloacele de transport în ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon și a altor gaze de eşapament și se vor pune în funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

• Materialele fine sau prăfoase (pământ, balast, nisip, deșeuri de construcție prăfoase) se vor transporta în autovehicule prevăzute cu prelate de protecție pentru împiedicarea împrăștierii acestora pe partea carosabilă.

• La părăsirea incintei șantierului, roțile autovehiculelor se vor curăța.

• La realizarea investiției se vor utiliza utilaje performante, cu nivel redus al emisiilor de noxe și care au revizia tehnică la zi; se vor verifica periodic utilajele și mijloacele de transport în ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon și a altor gaze de eşapament și punerea în funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

• Nu se vor stoca combustibili în organizarea de şantier.

• Se vor evita pierderile de carburanți sau lubrifianți la staționarea utilajelor/mijloacelor de transport utilizate; pentru aceasta, se vor verifica atent toate utilajele/mijloacele de transport utilizate.

• Se interzice efectuarea lucrărilor de întreținere și reparații a mijloacelor de transport în cadrul obiectivului de investiții / spațiului adiacent, precum și alimentarea cu carburanți a acestora; aceste lucrări se vor realiza numai la unități specializate autorizate.

• După terminarea lucrărilor, constructorul are obligația eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, etc).

• Deșeurile de construcție vor fi transportate și depozitate la o platformă autorizată.

• Managementul deșeurilor generate de lucrările de construcție va fi în conformitate cu legislația specifică de mediu și va fi în responsabilitatea titularului de proiect, cât și a operatorului care realizează lucrările.

• Se vor realiza spații special amenajate pentru colectarea selectivă /depozitarea temporară a tuturor categoriilor de deșeuri produse (deșeuri de ambalaje, deșeuri metalice, de lemn, hârtie – carton, plastic – PET, sticlă, textile, etc.), atât în timpul lucrărilor de execuție a proiectului, cât și în timpul funcționării obiectivului, în vederea eliminării/valorificării prin operatori specializați autorizați, în conformitate cu prevederile Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare.

• Transportul deșeurilor se va face cu mijloace de transport  adecvate fiecărui tip de deșeu, cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României.

• Deșeurile menajere generate în perioada lucrărilor de construcții vor fi colectate / stocate temporar în europubele și eliminate prin operator de servicii de salubrizare autorizat.

• Este interzisă depozitarea materialelor de construcții și a deșeurilor rezultate în spații neamenajate în acest scop.
• Este interzisă arderea deșeurilor rezultate atât în timpul lucrărilor de execuție a proiectului cât și în perioada funcționării obiectivului.

• Prezentul act nu se referă la partea de rezistență și stabilitate a lucrărilor.

• Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul și constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

• La finalizarea proiectului, titularul proiectului va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

• Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea şi anularea acesteia, după caz.
 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui, în condiţiile specificate în art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în cazul în care se constată apariţia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii.

Potrivit art.16, alin 5 din O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea competentă decide, după caz, pe baza notificării titularului, prevăzută la art. 15 alin. (2) lit. a), menţinerea actelor de reglementare sau necesitatea revizuirii acestora, informând titularul cu privire la această decizie. Până la adoptarea unei decizii de către autoritatea competentă, este interzisă desfăşurarea oricărei activităţi sau realizarea proiectului, care ar rezulta în urma modificărilor care fac obiectul notificării.

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat și care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanței de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanțial, actele, deciziile ori omisiunile autorității publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale:

• O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările și completările ulterioare;

• Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

SR 10009/2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;

• Legea nr. 211 /2011 privind regimul deşeurilor, cu modificările și completările ulterioare;

• H.G. nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României;
• H.G. nr. 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate;

• H.G. nr. 352 /21.04.2005 privind modificarea și completarea H.G. 188 /2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

• Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare;

• Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si deseurilor de ambalaje privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje;

• Se vor respecta prevederile aplicabile din O.U.G. nr. 68/2007 aprobată prin Legea 19/2008 şi modificată prin O.U.G. nr. 15/2009 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea şi repararea prejudiciului asupra mediului.