Back

Proiectul deciziei etapei de incadrare pentru proiectul Modernizare drumuri de interes local - titular - PRIMARIA COMUNEI MILCOVUL

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre  PRIMARIA COMUNEI MILCOVUL  din com. Milcovul, sat Milcovul, jud. Vrancea, inregistrata la APM Vrancea cu nr. 2140 din 27.02.2017, in baza Hotararii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

APM Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 13.07.2017, ca proiectul ,, Modernizare drumuri de interes local’’ propus a fi amplasat in intravilanul com. Milcovul, jud. Vrancea nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii :

 

  1. Motivele care au stat la baza luarii deciziei etapei de incadrare in procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) proiectul se incadreaza in prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2,  pct.  13 a);

b) Caracteristicile proiectului

 Marimea proiectului:

Prin prezenta documentaţie, sunt propuse soluţii de refacere a drumurilor de interes local ce  au o lungime totala de 7.770 m si au traseul situat in intravilanul comunei Milcov, satele  Milcovul, Lamotesti..

Sistemul rutier   

  • Strat de reprofilare din balast in grosime de 10 cm dupa compactare;
  • Strat suport din piatra sparta amestec optimal in grosime de 15 cm dupa compactare;
  • Strat de legatura din beton asfaltic tip BADPC 20 in grosime de 5 cm dupa compactare;
  • Strat de uzura din beton asfaltic tipBAPC 16 in grosime de 4 cm dupa compactare.

SANTURI

  • pereate cu beton de ciment C30/37 in grosime de 10 cm asezat pe un pat de nisip de 5cm;

ACOSTAMENTE

  • 10 cm de beton de ciment C30/37 asezat pe un pat de nisip de 5cm.

 

Profilul in  plan orizontal, traseul proiectat va respecta in mare traseul existent, care este alcatuit dintr-o succesiune de aliniamente si curbe ce au fost corectate ca gabarit, virajele fiind prevazute a se realiza prin intermediul unor racordari de tipul arc de cerc,curbe ce la eventualele schimbari de clasa tehnica pot raspunde cresterii vitezei de proiectare, in acelaşi timp asigurand un confort sporit in exploatare pentru conducatorul auto.

Toate curbele proiectate vor fi amenajate in plan si spatiu, elementele corespunzand prescriptiilor STAS 863-85, supralargirea maxima adoptata se va corela cu acelasi STAS.

În profil longitudinal, în cadrul studierii traseului se va avea în vedere corectarea liniei roşii respectându-se pasul de proiectare şi corelându-se pe cât posibil, prin mişcări cât mai mici de terasamente - cota finală a carosabilului cu nivelul şi cotele construcţiilor adiacente cât şi ale frontului construit existent în zonele de intravilan traversate.

Profilul transversal adoptat va răspunde cerinţelor, în ceea ce priveşte dimensiunile părţii carosabile şi a acostamentelor, forma adoptată fiind profil de tip cu panta unica de 2,5%.

Pe întregul traseu al strazilor proiectate s-au prevăzut 6(sase) profile transversale tip, proprii zonelor traversate şi construcţiilor adiacente:

Scurgerea apelor pluviale va fi asigurată de rigolelecare dirijează apele de suprafaţă spre locurile de colectare prin podeţele tubulare amplasate transversal drumului.

CARACTERISTICILE PRINCIPALE ALE CONSTRUCTIEI VOR FI:

  • Strada Rasaritului

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 1203m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,75m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Sfantul Ioan

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 262 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,75m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Iancu Robescu

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 160 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,75m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Sfantul Stefan

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 520 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Costache Robescu

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 142 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Curtea Robescu

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 439 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • De la km 0+000 – 0+120 – 4,00m, panta unica;
  • De la km 0+120 – 0+439 – 5,50m, panta in profil acoperis.

Acostamente :

- De la km 0+000 – 0+200 - 2 x 0,50m;

- De la km 0+200 – 0+439 – 2 x 0,75m.

  • Strada Dispensarului

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 280 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • De la km 0+000 – 0+080 – 4,00m, panta unica;
  • De la km 0+080 – 0+280 – 5,50m, panta in profil acoperis.

Acostamente : 2 x 0,75m

  • Strada Eroilor

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 307 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,75m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Puntii

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 292 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente :

- De la km 0+000 – 0+200 - 2 x 0,75m;

- De la km 0+200 – 0+292 – 2 x 0, 05m.

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Fundatura Scolii

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 85 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0, 50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

  • Strada Crinului

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 214 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Primaverii

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 266 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Florilor

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 195 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

  • Strada Elisabeta Gheorghiu

\Lungime traseu: Drum intravilan, L = 244m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • De la km 0+000 – 0+030 – 4,00m, panta unica;
  • De la km 0+030 – 0+244 – 5,50m, panta in profil acoperis.

Acostamente :

- De la km 0+000 – 0+080 - 2 x 0,50m;

- De la km 0+080 – 0+244 – 2 x 0,75m.

  • Strada Lalelelor

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 213m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament:

  • De la km 0+000 – 0+030 – 4,00m, panta unica;
  • De la km 0+030 – 0+213 – 5,50m, panta in profil acoperis.

Acostamente :

- De la km 0+000 – 0+080 si de la km 0+150 – 0+213 - 2 x 0,50m;

- De la km 0+080 – 0+150 – 2 x 0,75m.

  • Strada Milcov

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 158 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

  • Strada Armanului

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 1172 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,75m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Strada Taxidaru

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 220m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

  • StradaAbatorului

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 204 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

  • Strada Fabrica de Lapte

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 570 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

  • Strada Islazului

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 100 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 5,50m

Acostamente : 2 x 0,75m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă profil acoperis.

  • Fundatura Morii

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 204 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

  • Strada Vilelor

Lungime traseu: Drum intravilan, L = 320 m;

Clasa tehnică a drumului : drum secundar

Viteza de proiectare : 40km/h.

Lăţimea părţii carosabile în aliniament : 4,00m

Acostamente : 2 x 0,50m

Panta în profil transversal va fi de 2,5 %, pantă unica.

JUSTIFICAREA NECESITATII PROIECTULUI

Starea de viabilitate existentă a drumurilor este necorespunzătoare desfășurării circulației în condiții normale de siguranță și confort, cu defecțiuni ale suprafeței de rulare și ale complexului rutier evidențiate pe suprafețe extinse, cu o structură rutieră neconformă cu necesitățile și perspectivele de dezvoltare economică, socială și chiar turistică a comunei, precum și cerințelor actuale ale utilizatorilor.

Planeitatea suprafeței de rulare este necorespunzătoare, ca urmare a lipsei unei îmbrăcăminți rutiere moderne, iar in profil transversal, panta este neconformă și nu asigură evacuarea apei către șanțuri.

Scurgerea apelor este necorespunzătoare, cu dispozitive de colectare și evacuare a apelor de suprafață inexistente sau deteriorate: șanțuri inexistente sau colmatate, podețe colmatate, deteriorate sau subdimensionate, neasigurarea scurgerii apelor în intersecții și în lungul drumului pe toată lungimea drumurilor. Ca urmare a acestor defecte, s-au produs infiltrații în corpul drumului, la stagnarea acesteia pe suprafața părții carosabile și implicit la apariția defectelor specifice drumurilor pietruite: gropi, făgaşe şi şanţuri provocate de scurgerea apelor meteorice pe suprafaţa părţii carosabile

 

2) Cumularea cu alte proiecte: - nu este cazul

3) Utilizarea resurselor naturale : - nu este cazul

4) Productia de deseuri:- Deşeurile recuperabile de orice tip vor fi depozitate selectiv si corespunzator legislaţiei în vigoare pana la predarea catre o societate autorizata.

5) Emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : - reduse, doar la faza de lucrari.

6) Riscul de accident, tinandu-se seama de substantele si tehnologiile utilizate :  titularul de proiect va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

c) Localizarea proiectelor:

1) Utilizarea existenta a terenului :

Terenul este situat in intravilanul com. Milcovul, satele Milcovul si Lamotesti si are categoria de folosinta drumuri de interes local strazi si zona DN 23 A, conform Certificatului de Urbanism nr. 10/17.02.2017 emis de Primaria comunei Milcovul.

2) Relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul.

3) Capacitatea de adsorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru :

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

f)   Zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea  a III – a- zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996,  cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica : – nu este cazul;

  g)  Ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite : - nu este cazul;

   h)  Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)   Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

d) Caracteristicile impactului potential

1) Extinderea impactului : aria geografica si numarul persoanelor afectate : - nu este cazul.

2) Natura transfrontiera a impactului : - nu este cazul.

3) Marimea si complexitatea impactului: - in perioada de executie a proiectului impactul va fi nesemnificativ sau minim daca se respecta toate masurile de protectie a mediului.

4) Probabilitatea impactului : - nesemnificativ.

5) Durata,frecventa si reversibilitatea impactului: - nu este cazul

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Investitia se va realiza cu respectarea legislatiei in vigoare, a avizelor de specialitate  si a indicatiilor mentionate in certificatul de Urbanism nr. 10 din 17.02.2017 eliberat de Primaria comunei Milcovul, jud.  Vrancea.
  • Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor subterane si prevenirea poluarii accidentale.
  •   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar , selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor, cu modificarile si completarile ulterioare ,
  •   Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ,
  •  Pentru lucrările ce se execută la corpul si platforma drumului sub directa influenţă a circulaţiei, vor fi prevăzuţi piloţi de dirijare a circulaţiei şi persoane ce vor asigura atât protecţia personalului muncitor, cât şi siguranţa şi fluenţa circulaţiei pe sectorul de drum pe care se execută lucrări de modernizare. Fiecare punct de lucru a fost prevăzut cu table indicatoare, prin care se face cunoscut că pe tronsonul respectiv se efectuează lucrări specifice de drumuri.Proiectarea sistemului de semnalizare va fi efectuat atât pentru traseul studiat cât şi pentru căile de comunicaţii rutiere care îl intersectează cu acces la aceasta.Pe zonele în care diferenţa de nivel între marginea taluzului şi piciorul acestuia este mare, se va monta parapet elastic deformabil pentru protejarea la eventuale ieşiri de pe partea carosabilă si pentru redirecţionare.
  •  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului ( acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate ) .  
  •   Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr.    360 / 2004  - privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului , PSI , sanatatii si securitatii muncii.
  •  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate .
  •   Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate .
  •   Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu .
  •   Nivelul de zgomot la limita incintei se va incadra in limitele admise conform Ordinului Ministerului Sanatatii nr.119/2014.
  •   Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut .
  •  Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop.
  •  Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  •  Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  •  Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate.                                                            
  • Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.
  • Nu se vor face depozite de materiale sau deseuri in afara perimetrului detinut de titular.
  • Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.
  • Se va respecta strict proiectul si masurile de protectie a mediului prevazute in proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor  accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .
  • Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.
  • Titularul proiectului are obligaţia de a notifica in scris autoritatea competenta pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita după emiterea deciziei etapei de încadrare iar APM Vrancea va aplica in mod corespunzător, in aceasta situaţie prevederile art.22 alin(3) din HG  nr.445/2009.

 

   Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu aprobarile, modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinul nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezenta decizie poate fi contestata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.