Back

Decizia etapei de incadrare privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - “Atragere teren în intravilan pentru construire hale depozitare în comuna Golești, județul Vrancea” în comuna Golești, DJ 205 R, T 23, P 109, jud. Vrancea - titular - S.C. SCHELA COMERCIAL S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

 

Nr. 5239 / 17.12.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de SCHELA COMERCIAL SRL cu sediul social în comuna Golești, sat Golești, str. Dimitrie Cantemir, nr. 43 C, jud. Vrancea (prin STOICA MARIAN), privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - “Atragere teren în intravilan pentru construire hale depozitare în comuna Golești, județul Vrancea” în comuna Golești, DJ 205 R, T 23, P 109, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 5239 / 08.06.2018,

 

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 13.12.2018 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Atragere teren în intravilan pentru construire hale depozitare în comuna Golești, județul Vrancea” în comuna Golești, DJ 205 R, T 23, P 109, jud. Vrancea, titular: SCHELA COMERCIAL SRL din comuna Golești, sat Golești, str. Dimitrie Cantemir, nr. 43 C, jud. Vrancea,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului: atragere în intravilan teren în suprafață de 4.269 mp, reconversie funcțională din

teren agricol în zonă unități servicii/depozitare și stabilire reglementări urbanistice în vederea construirii a două hale pentru depozitare utilaje și accesorii pentru activități de construcții (schele metalice, popi metalici, betoniere, etc.), alei carosabile și trotuare, platformă betonată pentru parcare auto, spații verzi amenajate, asigurarea utilităților și împrejmuire.

Situația actuală: terenul în prezent este liber de construcţii, accesul pietonal şi carosabil la teren se realizează din DJ 205R (pe latura de sud); în vecinătatea amplasamentului există reţea de alimentare cu energie electrică; pe teren nu sunt amplasate reţele pentru alimentarea cu apă şi canalizare.

Propuneri de plan: regimul de aliniere conform Codului Civil (principiul servituţii de vedere),regimul de înălțime admis: max. P+1E

Bilanț teritorial:

ZONE FUNCŢIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

construcții

0

0

1.200

28,11

trotuare, alei carosabile și pietonale, platformă parcare auto

0

0

2.233

52,31

spații verzi amenajate

0

0

836

19,58

teren agricol

4.269

100

0

0

Total

4.269

100

4.269

100

 

Modul de utilizare a terenului:

- procent de ocupare a terenului (POT) propus = max. 35 % propus;

- coeficient de utilizare a terenului (CUT) propus = max. 0,5.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprinse în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apă se va realiza dintr-un sistem de alimentare cu apă compus dintr-un foraj de adâncime medie echipat cu o pompă submersibilă.

Apele uzate menajere vor fi colectate într-un bazin betonat vidanjabil cu V = 20 mc.

Apele meteorice vor fi colectate în rigole perimetrale şi dirijate către spaţiile verzi din incinta. 

Alimentarea cu energie electrică se va realiza prin racord la rețeaua electrică din zonă.

Încălzirea spaţiilor se va asigura cu o centrală termică care va funcţiona cu combustibil solid.

Deșeurile menajere se vor colecta în europubele amplasate pe o platformă betonată și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Stabilirea soluţiilor pentru asigurarea accesului la amplasament;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei, pentru toate etapele planului.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile (prevederea de spațiu special amenajat pentru colectarea selective a deșeurilor.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul: În timpul execuției lucrărilor există posibilitatea unor accidente care să prezinte risc asupra

calității mediului, de exemplu deversări accidentale de resurse. În acest caz se va înlătura de urgență cauza și se vor lua măsuri pentru împiedicarea repetării incidentului prin inspecții ale utilajelor și instructajul forței de muncă.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): Terenul are o suprafață de 4.269 mp, face parte din extravilanul comunei Golești, este

situat în zona de sud-est a comunei, adiacent DJ205R, la o distanșă de cca 115 m de Drumul Național 2 (E85), pe partea stângă în sensul de mers spre comuna Slobozia Ciorăști și are ca vecinătăţi: la nord, vest și est – terenuri libere de construcții (proprietăți particulare) și la sud - DJ 205R.   

Zona afectată de planul propus este amplasamentul studiat.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în afara perimetrului de protecție a patrimoniului cultural;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 5/06.02.2018 emis de Primăria Comunei Golești, a Avizului de oportunitate nr. 13/12.04.2018 emis de Consiliul Judeţean Vrancea, a Avizului de gospodărire a apelor nr. 54/28.11.2018 emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea, a Adresei nr. 4309/18.06.2018 emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea şi Adresei nr. 383641/25.05.2018 emisă de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Anghel Saligny” al județului Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 5239/08.06.2018), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.P. nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 19.05.2018 şi din 24.05.2018 și pe adresa de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea începând cu data de 213.06.2018 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.